Marjinal Intern

İrem Aydoğan

İstanbul Aydın Üniversitesi Reklamcılık Bölümü – Ağustos & Aralık 2018

  • Sizce Marjinal Kültürü nedir?

Koskocaman bir aile olmak temelinde.

  • Marjinal PN’de en çok etkilendiğin 5 şey?

Hayvan dostu bir şirkette, tüm sıcaklığıyla sizi kucaklayan insanlarla, öğle yemeklerinde ya da kahve içerken de kocaman gülümseyebilmek ve orada olmaya başladığımdan ilk günden itibaren sanki hep burdaymışım da bir süre ara vermişim gibi sıralayabilirim

  • Marjinal PN’de hayal kırıklığına uğradığın 5 şey?

Samimi olacağım, yok 🙂

  • Eklemek istediğin?

Marjinal ailesi hayatıma dokunduğu için kocaman bir sevinç içindeyim. Röportaja geldiğim ilk gün özellikle Serpil Hanım ile karşılaşmak benim için büyük şans. Enerjisini öyle çok sevmiştim ki burada olmalıyım bir gün dedim ve stajyer olarak Marjinalli oldum. Çalışırken gülmek , eğlenmek tam da Marjinalli olmak demek. Teşekkürler Marjinal, sen çok özelsin 🙂

Adile İpek Yılmaz

Doğa Koleji Güneşli Kampüsü

Sizce Marjinal Kütürü nedir?

Marjinal PN’de en çok etkilendiğin 5 şey?

  1. Hayvan dostu bir şirket olması
  2. Marjinal çalışanlarının aile gibi olması
  3. Kattıkları tecrübelerinin harika olması
  4. Marjinallilerin enerjisi
  5. Marjinal çalışanlarının hoşgörülü olması

Marjinal PN’de hayal kırıklığına uğradığın 5 şey?

 

Günsu Aydın

İstanbul Üniversitesi, Ağustos 2018

  • Sizce Marjinal Kütürü nedir?

Marjinal kültürü, “ben” olmakta çıkıp, “biz” olmak ve birlikte yükselmektir.

  • Marjinal PN’de en çok etkilendiğin 5 şey?

Hayvan dostlarımıza gösterilen sevgiden,

Ekip arkadaşlarının ilgisinden ve sıcak tavırlarından,

Stajyerlere gösterilen hoşgörüden

  • Marjinal PN’de hayal kırıklığına uğradığın 5 şey?

Hayal kırıklığı yaratacak bir durum içinde olmadım.

  • Eklemek istediğin?

Bana kattığı her şey için Marjinal ailesine teşekkürler. Tekrar görüşmek dileğiyle,

Ece Özar

Yeditepe Üniversitesi – Ağustos 2018

  • Sizce Marjinal Kütürü nedir?

Marjinal kültürü, aile ortamında, güven duygusuyla, hayvanlarla iç içe çalışmak demektir.

  • Marjinal PN’de en çok etkilendiğin 5 şey?

Beni en çok etkileyen çalışanlar arasındaki dayanışma ve şirket içerisindeki hayvan sevgisi oldu. Küçük, sevimli canlılarımıza verilen değer beni çok mutlu etti.

 

 

 

 

Sinem Tat

Sinem Tat –  İstanbul Üniversitesi, Reklamcılık

Sizce Marjinal Kültürü nedir?

Bence Marjinal kültürü sevgi, saygı ve aile olmaya dayanıyor.  Buraya geldiğim ilk haftadan, son haftaya kadar bunu hep hissettim. Koridorlarda dolaşan ufak patilerden bile bunu anlamak çok basit, bitmek bilmeyen bir enerjisi var tüm ekibin. Tüm başarılarının da bu kültüre dayandığını düşünüyorum.

Marjinal PN’de en çok etkilendiğin 5 şey?

  • Koridorlarda dolaşan patiler. 🙂
  • Mutfakta her daim olan filtre kahve .
  • Her pazartesi yapılan güzel sunumlu toplantılar.
  • Serpil Abla’nın beni de unutmayıp götürdüğü dış etkinlikler.
  • Asuman Hanım ve Apo Bey’in mükemmel enerjileri.

Marjinal PN’de hayal kırıklığına uğradığın 5 şey?

Eklemek istediğin?

Marjinalde geçirdiğim bir buçuk ayımı hep bayram havasında, şen şakrak olarak hatırlayacağım. Gerçekten her ne kadar yapılan işler fazlaca emek, özen, dikkat ve ciddiyet gerektirse de bunların yanında; hep bir kendi evimden çıkıp tekrar kendi evime gelmişlik hissi verdirdi bana. Gerek bir şeyler öğretmek için gözlerimizin içine bakan güzel insanları olsun, gerek mutfakta dönen samimi, sıcak muhabbetleri olsun Marjinal bana hep evim gibi hissettirdi. Bu yüzden buranın bana kattığı 6 haftayı hiçbir şeye değişemem.

Tüm Marjinal ekibe tekrardan teşekkürler ve  özellikle üzerimde çok emeği geçen beni her etkinliğe, her toplantıya götürebilmek için çaba sarf eden Serpil Abla’ya ve boş zamanlarımda bana bir şeyler öğretsin diye peşinde kuyruk olduğum Esra Abla’ya kucak dolusu sevgiler…  🙂

 

Nihal Öztürk

Sizce Marjinal Kütürü nedir?

Marjinal kültürü samimiyettir, sıcaklıktır. İnsana, hayvana, canlıya değer vermektir. İş disiplinini sağlamış bir ortamda çalışmak, emir kipine yer verilmeden herkesin kendi sorumluluk bilincinde olmasıdır.

Marjinal PN’de en çok etkilendiğin 5 şey?

• Stajyerlerin her sorduğu soruya cevap bulması, alması
• Herkesin birbirine karşı samimiyeti
• Çalışanların enerjisi ve güleç olmaları
• Hep sabah hazır olan kahvaltı (evde bile böyle olmaz 🙂
• Gaspar ve Garfi <3

Eklemek istediğin?

Staj sürecimi burada yaptığım için kendimi çok şanslı görüyorum. Finans departmanında olmama rağmen bunun haricinde reklam kısmında da olan bitenden haberdar olmak, yeni şeyler öğrenmek, kendime bir şeyler katmak, kendimden bir şeyler katmak çok güzeldi. 1 yılımı kapatıp gidiyorum bu diyardan. Bu güzel fırsatı sunduğunuz için teşekkür ederim hepinize.

Bahar Özkan

Bahar Özkan, Boğaziçi Universitesi, Ekonomi

 

Sizce Marjinal Kültürü nedir?

Bilgilerini & tecrübelerini takım arkadaşlarınla paylaşmak, iş ile ilgili olsun olmasın herhangi bir konuda karşılık beklemeksizin destek olmak ve iyi kötü tüm anlarımızı birlikte kutlamak. Kurum içi kültürün dışında müşterilerimize de verebileceğimiz en iyi hizmeti vermek ve sektörleri ne olursa olsun bizimle iş birliğinden maksimum faydayı sağlamalarına öncülük etmektir Marjinal Kültürü.

Marjinal PN’de en çok etkilendiğin 5 şey?

  • Asuman Hanımın naçizane enerjisi ve ekibini motive etme tarzı
  • Pazartesi sunumları – konular çok güncel, ilgi çekici ve öğreticiydi-umarım benim Uber sunumum da beğenilmiştir
  • Her saat her dakika mutfaktan alabildiğim filtre kahve
  • Yeni fikirlere olan açıklık ve verilen değer
  • İnsanların samimiyeti

Eklemek istediğin?

Marjinal’de harika insanlar tanıdım, benim için çok keyifli bir yolculuk oldu. Umarım Marjinal’in  bana kattığı değerlerin yanı sıra ben de Marjinal’e ve insanlarına farklı değerler katmışımdır. 🙂

 

 

Ayşe Oben GÖRGÜN

Marjinal PN’de en çok etkilendiğin 5 şey?

  • Stajyerlere gerçekten sorumluluk veriyor olması
  • Herkesin rahatlıkla yardım isteyebilmesi ve fikir alışverişine açık olunması
  • Stajyerlere yeni şeyler öğretmek için istekli olunması
  • Kahvaltılar 🙂
  • Kocaman bir aile olunması 🙂

Marjinal PN’de hayal kırıklığına uğradığın 5 şey?

Pazartesi sabahları gerçekleştirilen toplantının biraz uzun olması 🙂

Eklemek istediğin?

Gerçekten stajımın hiç bitmesini istemediğim ve her gün yeni bişeyler öğrendiğim bir dönem oldu benim için. Birçok farklı şeyi görüp öğrenmek heyecan vericiydi. Keşke daha önceden gelebilseydim dedim ve ajansta tanışabildiğim herkesi teker teker çok sevdim. Bana bu fırsatı tanıdığınız için çok teşekkür ederim. Kısa süreliğine de olsa bu ailenin bir parçası olmak onur vericiydi.

Demet KARAKUŞ

MPN’ de ilk iş günümde çok heyecanlı ve çekingendim. Hiçbir şey bilmiyor diğer çalışanlara karşı hep mahcup olacağımı düşünüyordum. (Hala biliyorum sayılmaz) Fakat bilmediğim bir şey varmış MPN’de ki arkadaşların gayet sıcakkanlı olduklarını, bilmediğim en basit bir konuda bile sabırla öğretmeye çalıştıklarını, stajerleri hiçbir şey bilmiyorlar diye ezmediklerini ve her daim güler yüzlü olduklarını ikinci günümde anladım. Devamını Oku

Deniz Gönen

Marjinal PN’de en çok etkilendiğin 5 şey?

  • Hayvanlarla beraber çalışmak
  • İnsanların stajyerlere çok iyi davranması
  • Sabah kahvaltısının olması
  • AKPli kimsenin işe alınmaması
  • Her pazartesi sabahı sunum yapılması

Marjinal PN’de hayal kırıklığına uğradığın 5 şey?

(hayalkırıklığı denemez ama şaşkınlık diyelim)

  • İnsanların belli bir oturma yerinin olmaması (sanırım bu stajyerler için geçerli ama yine de enteresan gelmişti)
  • Bir işin bir çok kişi arasında yapılması
  • Bilgisayarların vs. her akşam çekmecelere kaldırılması
  • Cam açma/kapama olayının stresli olması – kediler kaçabilir korkusu
  • Şirketteki herkesin sürekli bir yerlere gitmesi (toplantılara, etkinliklere vs.)

Böyle. 🙂

 

Staj sonu

Bugün Marjinal’deki stajımın son günü. Bir ay önce, geldiğim ilk gün çok heyecanlıydım. Toplantıda kendimi tanıtırken “Umarım ileride de burada çalışabilirim,” dediğimi hatırlıyorum. Bugün hala aynı fikirdeyim. Tek farkı bunu çok daha fazla istemem.

Herkesi tek tek tanıma fırsatını bulamadım fakat her geçen gün yeni biriyle tanıştım. Her tanıştığım kişiyi de çok sevdim, hepsine çok yakın hissettim kendimi. O yüzden biliyorum ki burada çalışan kim varsa hem çok değerli, hem çok saygılı, hem de çok sıcakkanlıdır (kediler dahil).

Geldiğim ilk günden itibaren çok farklı işler yaptım. Hepsinde de çok eğlendim (özellikle kimsenin pek sevemediği deşifrelerde). Yer yer gerilim dolu, bolca ter döktüğüm işler de oldu – telefon aramaları gibi. Hepsinin bana farklı farklı katkıları oldu.

Marjinal’in en güzel yanı aile ortamı bana göre ( kedi ve köpeklerin varlığı tabii ki ilk sırada Asuman Hanım kızmayın.) Stajyerlere bile iş arkadaşı gibi davranılıyor. Bolca stajyerin olması ve burayı istila etmiş olmalarının bir etkisi var mıdır bilemeyeceğim. =)

Son olarak hepinize teşekkür ediyorum. Hepinizi tanıdığım için çok mutluyum ve sizleri unutmayacağıma da eminim. İyi ki sizlerle tanışmışım, umarım siz de aynı şeyleri hissediyorsunuzdur.

Deniz Gönen